Sider

16. august 2012

Dagen da jeg ble det store samtaleemnet:-)

Det ble vist bestemt litt brått, at min nye mamma og pappa skulle velge akkurat meg, men nå som det har gått noen dager må jeg si at jeg er veldig glad for at de valgte akkurat meg :-)

Det var slik det startet.......
Min mamma har alltid likt hunder, men hun har faktisk ikke alltid likt små hunder (hallloooooo...) Hun vokste opp med en schæferhund som het Benno og i årenes løp har det i grunn bare vært store hunder hun har forholdt seg til. Men en dag møtte hun en herlig liten krabat som het Oscar (burde kanskje jeg møte han også....?!?) og han var også av rasen Løwchen. Klaber´n, vi vet å sjarmere;-)
Så møtte hun Emma, ei herlig jenta av rasen Jack Russel. De er faktisk super kule. Så fikk Emma valper, 5 stk og da hadde mamma´n min problemer da.....

I den siste tiden har mamma´n min snakket mye om hunder, faktisk så masse at pappa´n min innimellom kunne bli litt lei. Skal vi si at hun har gitt han en hel del masse hint? Lagt ut diverse bilder på Facebook siden sin og gitt følgende lyd hver gang hun har sett en hund: Åhhhhhh......
På ferie i Thailand besøkte hun et hjem for hjemløse hunder, det gjør hun alltid når hun er i USA også...Min mamma er hundegal, ferdig snakka!

Onsdag 8 august sendt hun en mail i all hemmelighet (har du hørt!) til Tanja (om du har lest første innlegg, så vet du da at det er hun som eide meg først) for å spørre hvilke kjønn det var på de nydelig valpene som lå ute på Finn.no. På lørdag morgen kom det svar, det var to hanner og ei tispe (altså meg). Mamma fikk litt problemer da for å si det sånn, hadde det bare vært gutter (girls rock) kunne hun glemt oss, men nå var det ikke så lett å glemme. Det andre problemet var jo at hun ikke hadde sagt noe til pappa´n min!!!

Ved frokost bordet kom innrømmelsen........

  • Mamma´n min: kjæresten min, jeg må innrømme en ting
  • Pappa´n min: åh.....(litt nervøs kanskje)
  • Mamma´n min: du vet de valpene jeg viste deg forrige uke???.....Jeg sendte en mail til hun som har de jeg og spurte hvilket kjønn de var.....Det som var litt dumt, er at de har ei jente.....
  • Pappa´n min: åh, ja...skjønner....
  • Mamma´n min: vet du kjæresten min, jeg har det så pyton om dagen, jeg tenker bare på hunder hele tiden, jeg har så lyst på en hund nå at jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre....osv...osv..

  • Så ser pappa´n min lenge på mamma´n min uten å si noe.....før han tilslutt sier: hvorfor skal du alltid ødelegge?
  • Mamma´n min: Hæ....????
  • Pappa´n min: jeg har tenkt til å kjøpe en valp til deg i bursdagsgave (dæven fatter´n, du er kul asså;-))
  • Mamma´n min slenger seg rundt pappa´n min og bare gråter og gråter og gråter

Og da var det telefon til Tanja for å høre om de kunne komme å se på meg, og jeg bodde jo ikke akkurat rundt svingen, faktisk 9,5 timer kjøretur for å se, helt til Averøya.
Her er bilde de hadde sett av meg (for å være ærlig, ikke så rart de smeltet;-))
Så dro mamma og pappa til Sverige for å handle litt stæsj til meg
 Mamma la meg inn som bakgrunnsbilde på mobilen (hun er jo god da:-))
 Så satte de seg i bilen 01.00........puh, da sov jeg for å si det sånn....
 De kjørte gjennom vakker norsk natur....


 De tok ferge....

 Her er hele turen, det er jaggu langt!
 Så kom de endelig til skiltet som viste veien til Averøya
 De kjørte over Atlanterhavsveien, den er jammen meg flott, det vet jeg, fordi jeg var med tilbake :-D
 Her sov de i bilen. Foreldrene mine er litt rare.....
Her har mamma´n min akkurat våknet og nå skal de bare kjøre de siste minuttene for å møte meg. Hipp Hurra:-) Jeg har blitt fortalt at mamma hadde maaange sommerfugler i magen sin da:-)

Lurer du på hva som skjedde da de kom frem? Da må du vente i spenning til neste innlegg :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar